lørdag 16. april 2011

Totalt unyttig skolesyting

Jeg burde lese naturfag. Innen mandag må jeg ta prøven om gener, og det er jeg slett ikke klar for. Imidlertid burde det ikke være et stort problem, jeg har lest meg opp på verre ting på kort tid tidligere. Skippertak og jeg er normalt gode venner. Men akkurat nå ser det ut som både skippertak og inspirasjon har gjort det slutt og forlatt meg! Ganske råttent å gjøre det akkurat nå.

Forrige naturfagprøve var en framføring. Om universet. Da havnet jeg langt inn i partikkelfysikken i løpet av en helg, det resulterte i en 6-er (for de som ikke vet det er det best). Følgelig ble jeg litt høy på meg sjæl, og muligens er jeg det fortsatt, kanskje det er derfor jeg ikke får til å lese.
Siden jeg bør lese syns jeg ikke at jeg kan gjøre noe annet heller, som å gå ut, vaske opp, pusse opp det ene soverommet, skrive om Islands statsminister, vaske bilen eller drikke kaffe. Ikke at jeg har så lyst til å gjøre de fleste av de tingene heller. Men siden jeg ikke kan gjøre noe, fordi jeg burde gjøre naturfag, som jeg ikke gjør, så leser jeg blogger. Om alt annet enn naturfag. Jeg har nettopp lært hvordan man setter på en hijab og en hel del om oversettelser mellom spansk og norsk. Det er virkelig totalt unyttig siden jeg ikke kan spansk og dermed må lese bøkene på norsk uansett hvor dårlig oversettelsene måtte være.
Jeg har prøvd å finne innfallsvinkler som gjør meg interessert i disse genene, men det ser ut som det er umulig. Det eneste jeg kan klare å engasjere meg i, er debatten om etiske prinsipper ved genmanipulering, og det er tross alt noe av det jeg egentlig ikke trenger å kunne noe om. Æsj.

Egentlig venter jeg på at venninna mi skal komme hjem så hun kan distrahere meg og jeg kan glemme naturfagboka med god samvittighet. I mellomtiden lurer jeg på om det gjør noe om jeg stryker på den prøva, jeg har jo tross alt en 6 i partikkelfysikk, er ikke det bra nok liksom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar